diumenge, 12 de gener del 2014

Tothom té un passat (1)


Això que veieu són les tres primeres publicacions de la meva vida. Dos reculls dels treballs premiats als Premis Literaris Baix Camp -de l'any 1991 i 1993- i publicats per El Mèdol a la col·lecció Escornalbou i una col·lecció de textos eròtics que va coordinar el meu amic Albert Calls i que va publicar-se a L'Aixernador el 1994. Als premis Baix Camp mai no vaig fer gaire mal. El primer any van donar-me un accèssit per un conte que es deia Un paio de Tordera in a material world i el segon, una menció del jurat per T'hauria de caure la cara de vengonya (jo llavors no sabia que aquest títol era un plagi d'un altre de Sergi Pàmies, quines coses. Tampoc no em van creure quan ho vaig explicar, al sopar de lliurament que es va fer al Teatre Bartrina de Reus). 
En aquell temps, la llengua no era matèria de debat intern per a mi (tot arribaria, però). Necessitava escriure i ho vaig fer en català, sense fer-me preguntes. Llegia tant en català com en castellà, vivia en totes dues llengües, coneixia bé les dues literatures. Crec que vaig començar a escriure en català per influència d'un professor de Literatura catalana que va ser importantíssim en la meva vida. Es deia -es diu- Josep Rebugent. Gràcies a ell vaig llegir no només el programa curricular que corresponia, també moltes altres coses fascinants. A ell li vaig lliurar les primeres pàgines d'una primera novel·la eternament inacabada (molt espriuana, per cert; fruit d'una mala digestió de Laia) de la que algun dia n'hauré de parlar i que més tard va publicar-se -quina vergonya!- al Butlletí de l'AJELC. Era un temps de militàncies literàries. Era el principi de tot plegat.
Avui he endreçat la prestatgeria on classifico els llibres que he publicat al llarg dels 24 anys que fa que publico i m'he trobat tot això. Si no aprofités els diumenges per fer neteja no tindria aquests atacs de nostàlgia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada