diumenge, 17 de novembre del 2013

Qüestionari Ilturo

Els amics de la Biblioteca Ilturo em fan un qüestionari que comparteixo amb vosaltres:




1.     Quan vas incorporar l’escriptura a la teva vida?
Em penso que abans d’aprendre a escriure ja escrivia.
2.     Per què escrius? Ho fas cada dia?
Cada dia. No sé viure sense escriure. És la meva manera d’exorcisar el pas del temps.
3.     Tens alguna mania/costum a l’hora d’escriure?
Moltíssimes, i in crescendo! Escric amb música de Bach. No puc començar un llibre si no en sé el títol. No em dono permís per acabar la jornada abans d’haver escrit 5 pàgines. I podríem continuar...
4.     Quina és la principal dificultat que et trobes quan escrius?
Tantes! Escriure és difícil, si ho vols fer bé. Fer les coses bé és complicat. Escriure és barallar-se amb les paraules cos a cos. Les paraules fan les coses difícils, de vegades.
5.     Creus que la teva escriptura gira al voltant d’uns temes? Quins?
La mort, la presència de les coses inerms, la dificultat de l’estimació quotidiana, el llegat del passar sobre nosaltres...
6.     Treballes l’estructura narrativa abans d’escriure?
Sí, dono moltíssima importància a la forma. La penso i la repenso abans de començar a escriure res.
7.     Et deixes portar per la història o ja saps com acabarà quan et poses a escriure?
Sé molt bé cap on vaig i què he de fer pel camí. Però sempre hi ha sorpreses amb les que no comptaves. Ho planifico tot però sempre improviso.
8.     Tres autors o tres llibre imprescindibles en la teva biografia.
Ivan Turguéniev, Gabriel García Márquez, Mercè Rodoreda. Llibre, La dama de blanc, de Wilkie Collins i la poesia de Pedro Salinas.
9.     Estàs treballant en algun projecte literari?
Estic corregint la meva novena novel·la per a adults i començant a pensar en la desena.
10. Un consell per aquells que vulguin escriure.
Llegir cada dia. Escriure cada dia. No deixar de fer-ho passi el què passi. Aprendre a esperar.
11. Què hi podem trobar al calaix del teu escriptori?
Faig un cop d’ull ràpid i hi veig: una lupa, una tovallola per netejar pantalles d’ordinadors, una goma d’esborrar, una maquineta, tinters de tinta per a estilogràfica, un llapis de memòria amb la novel·la que he acabat (sempre hi ha la còpia del que he fet en el dia), tres capsetes de llautó antigues plenes de clips i petits objectes... Em penso que tot plegat és força avorrit. 

* La foto: Anna Weise / Berlin


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada